To 1960 o μετεωρολόγος Edward Lorenz δούλευε στο εργαστήριο του. Πέρναγε πληροφορίες, στοιχεία δηλαδή στο computer του ελπίζοντας να ανακαλύψει μοντέλα καιρικών συνθηκών, όταν σκόνταψε λόγω μιας θεωρίας γνωστής σαν The Butterfly Effect.Καταχωρούσε την ταχύτητα του ανέμου, την πίεση της ατμόσφαιρας και τη θερμοκρασία σε τρεις διαφορετικές εξισώσεις οι οποίες όμως συνδέονταν μεταξύ τους σε μια μαθηματική ανάδραση. Αυτή η σύνθετη εξίσωση ήταν που επέτρεψε στον Lorenz να προβλέπει καιρικά μοντέλα.
Κάποια μέρα βιάζονταν και ήθελε να κερδίσει χρόνο στη διαδικασία περάσματος των στοιχείων. Έτσι λοιπόν έκανε στρογγυλοποίηση των αριθμών στην πλησιέστερη χιλιάδα αντί για το πλησιέστερο εκατομμύριο (,407 δηλαδή αντί για ,407349).Ως επιστήμονας ήξερε πως κάτι τέτοιο θα άλλαζε το αποτέλεσμα του, όμως ανέμενε μια μικρή αλλαγή. Όμως έμεινε έκπληκτος διαπιστώνοντας πως αυτή η μικρή αλλαγή προκάλεσε μια τεράστια αλλαγή στο αποτέλεσμα - πρόβλεψη καιρικών συνθηκών. Αυτό το αποτέλεσμα οδήγησε τον Edward σε περαιτέρω μελέτη. Μπορεί το φτερούγισμα μιας πεταλούδας στη Βραζιλία να προκαλέσει ένα ανεμοστρόβιλο στο Τέξας; Και έτσι λοιπόν προέκυψε η θεωρία The Butterfly Effect.
Αυτή θεωρία έχει βρει εφαρμογές σε όλα τα επιστημονικά πεδία από το πείραμα του Lorenz το 1960.
Τι μπορεί να σημαίνει όμως αυτή η θεωρία για τη ζωή μας;
Σημαίνει πως κάθε απόφαση που παίρνουμε ή δραστηριότητα που εκτελούμε –ασχέτως του πόσο μικρή είναι- μπορεί να επιδράσει τεράστια πάνω στην εξέλιξη της πορείας της ζωής σου. Η δική μου ζωή είναι μια μεγάλη τέτοια μαρτυρία. Το 2004 θεωρούσα πως έπρεπε να κάνω μια ριζική στροφή στην εργασία μου, μιας και ότι έκανα δεν με γέμιζε, ενώ ήξερα ότι υπήρχε η απάντηση. Παράλληλα είχα αποφασίσει να ασχοληθώ με το δικτυακό μάρκετινγκ. Έτσι από ένα «τυχαίο» γεγονός που είχε να κάνει με αναζήτηση ενός θέματος υγείας της γυναίκας μου, ήρθαμε σε επαφή με τα προϊόντα και την Forever. Πειστήκαμε εκ του αποτελέσματος και ξεκινήσαμε και την επιχείρηση μας. Ψάχνοντας στο διαδίκτυο για μοντέρνα εργαλεία επιχειρηματικής ανάπτυξης στο δικτυακό μάρκετινγκ, βρέθηκα μπροστά στον Big AL, γνωστότερο ως Tom Shreiter και αποφάσισα να κάνω μηνιαία συνδρομή στη online δικτυακή κοινότητα του, Από εκεί άκουσα για τον Jon Fogg και ήρθα σε επαφή μαζί του και έκανα το πρώτο πρόγραμμα mentoring (6 μηνών). Από εκεί πάλι είδα τον John Nolan τον σημερινό μου coach και μετά από δύο εβδομάδες ο John μου έστειλε μια πρόσκληση συμμετοχής μου σε τηλεσεμινάριο του για το δικτυακό μάρκετινγκ. Η απόφαση μου να συμμετέχω σε αυτό με έφερε σε επαφή με ο Νέο Παράδειγμα στο Δικτυακό Μάρκετινγκ, ένα concept καταπληκτικό που ταίριαζε στην αντίληψη ου σχημάτιζα ήδη από τη συνεργασία μου με τον Fogg για το δικτυακό μάρκετινγκ, αλλά και αποτελούσε και μια ιδέα για την εξέλιξη της άλλης μου επιχείρησης. Η απόφαση μου να γραφτώ στην online κοινότητα του John Fogg με έφερε σε επαφή με την Terry Levine και το coaching όπως εκείνη το βλέπει και εμένα μου ταίριαζε. Μέσα από την αναζήτηση ήρθα σε επαφή με μια κοινή δουλεία της Terry Levine και Sharon Wilson που αποτέλεσε την μεγάλη αλλαγή μέσα μου και το ξεκαθάρισμα…..
Βλέπετε λοιπόν τι εννοώ λέγοντας πως η δική μου ζωή αποτελεί μια μαρτυρία του Butterfly Effect; Η δική σας;
• Κατανόησε πως το Butterfly effect είναι μια πραγματικότητα και πως πολύ μικρές αποφάσεις οι δράσεις που αναλαμβάνεις μπορεί να έχουν μια τεράστια επίδραση στη ζωή σου.
• Ανέλαβε την υπευθυνότητα για τις αποφάσεις-ακόμη και τις πιο μικρές-, δράσεις και φίλους που κάνεις, μια και μπορεί να έχουν τρομερή επίδραση στη ζωή σου, να την αλλάξουν ή να την κολλήσουν ριζικά.
• Κατάλαβε τη σημασία του «προσοχή στη λεπτομέρεια». Μπορεί να κοστίσει πολλά (με θετικό ή αρνητικό πρόσημο).